Köpvillkor

Beställning

Vi säljer både till företag och privatpersoner.

Du klickar på de produkter du är intresserad av, väljer antal, och lägger dem i kundvagnen genom att klicka på ”Lägg i vagnen”-knappen. Du klickar sedan på kundvagnen för att komma till kassan där du kan välja frakt- och betalsätt.

Så snart vi tagit emot din beställning skickar vi en automatisk bekräftelse via e-post.

Betalning

Coolis erbjuder två betalningsmetoder:

1. Betalning i förskott genom insättning på vårt bankgirokonto. Välj då alternativet ”Förskottsfaktura” i kundvagnen. Vi kommer då att skicka en faktura till er via e-post eller vanlig post, normalt inom 24 timmar.

2. Kontokort via PayPal. Du kommer att tillfälligt ledas vidare till PayPals betalsida som är på engelska där du endera kan skapa ett PayPay account (konto) eller ta den snabba vägen och välja ”Don’t have a PayPal account?” och göra betalningen direkt.

Fraktkostnad tillkommer vilket räknas ut automatiskt och som ses i varukorgen. Väljer du allternativet att hämta varorna själv vid vårt lager tillkommer ingen frakt

Alla priser är angivna i SEK inklusive moms.

Transport/Avhämtning

Coolis använder sig normalt av Posten när vi skickar varor. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till speditören. Så snart varan är på väg kommer vi att skicka fraktnummer till den e-post eller mobilnummer (som sms) som har angetts i ordern så att ni kan spåra var varan är.

Väljer du att själv hämta din beställning på lagret i Danderyd (Stockholm), vänligen observera att lagret inte alltid är bemannat varför en tid måste bokas i förväg.

Vid outlösta leveranser eller ej avhämtade leveranser där kostnader uppstår för oss som säljare äger vi rätt att fakturera kunden för våra kostnader.

Leveranstid

Vi behandlar din beställning omgående efter mottagen order och vi har de flesta av produkterna som presenteras på hemsidan på lager. Normal leveranstid är tre-fyra arbetsdagar. Om det blir en försening eller en beställningsvara kommer vi informera om leveranstiden.

Fraktskador

Coolis kan inte ansvara för de skador som eventuellt uppkommer under transport eller om varan, eller delar av försändelsen, förkommer. Vi uppmanar er som kund i detta läge att vända er direkt till speditören och dokumentera skadan med bildbevis. Coolis kommer givetvis att bistå er om en tvist uppstår. Vårt mål är att varorna alltid skall vara mycket välpaketerade när de lämnar lagret och komma fram hela.

Reklamation

Om en vara är felaktig eller defekt var vänlig kontakta oss för vidare detaljinstruktioner inom 14 dagar från det att ni mottagit varan. Vid återsändning av en trasig vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Kontakta Coolis för detaljer och för att erhålla en returfraktsedel.

Notera att varan skall återsändas i originalförpackning med kopia på ordersedel samt beskrivning av vad som är fel. Om varan skadas på grund av dålig paketering eller kommer bort då ni som kund återsänder den är ni betalningsansvarig.

Ångerrätt

Vi tillämpar reglerna i köplagen. Det vill säga att du som kund har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och förutsatt att den är oanvänd och i ett säljbart skick. Om varan ej återlämnas i originalförpackning debiteras ni som kund 2000kr.

Garantitid

1 år. Garantin gäller inte då produkten utsatts för onormalt slitage, yttre våld eller då maskinen inte rengjorts samt fått underhåll på ett korrekt sätt enligt bruksanvisningen. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller överspänningar i elnätet.

Coolis tillhandahåller flertalet reservdelar. För service och rådgivning, kontakta oss.

Installation

Viktigt att samtliga av våra produkter installeras i enlighet med vad bruksanvisningen föreskriver vad beträffar val av utrymme och vädring. Kopplingar till el, vatten- och avloppsnät måste göras av fackman om minsta osäkerhet råder.

Force Majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Förbehåll

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser.

Företaget har F-skattebevis.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss!

Info@coolis.se
+46 (0)70-457 50 44